Sunday, July 17, 2011


16 july 2011 #semalam aku dgn sis Fatin Diana pegi melawat Ali Izzat dkt rumah dia, which is in Kepong :) Yeah, agak jauh lah. But mak aku dah tawar diri nk tolong hantarkan. Love you mummy, your the best :') Act dah berminggu-minggu kteorg plan, tapi byk sgt tangguhan. Hihi baru semalam jadi pegi :)

Pukul 8 dah gerak, pegi amek sis Diana dulu dkt damansara, then stop dekat Kepong Sentral. Dari situ kteorg naik teksi pegi rumah Ali.

Dah sampai flat rumah dia, jalan-2 cari block dia tk jumpa. Then sis Diana call Atia #Kakak Ali suruh dia jemput kiteorg kat bawah. Hee dari jauh dah nmpk Atia, pehh sebijik mcm Ali, but versi perempuan lah. Hihi :D

Atia bwk kiteorg masuk rumah dia, mula-2 aku segan segan je nk masuk. Yelaaa, rumah bunny saya tu  So, wajar lah if aku segan. Haha, k aku buka kasut and terus masuk bilik Ali. There he was, just lying on the bed :')

K aku tengok dia then aku pandang tempat lain, automaticly ternangis. Then aku cover depan sis Diana, tknk dia nmpk. Hm dgn keadaan dia mcm tu, aku just tkboleh terima. Err i just cant help myself. He was like soooo skinny, seriously lain sgt. Kesian :'(

But time tu Ali tgh tidur, nk kejut pun mcm tak sampai hati. Then Atia kejut dia juga, dia tk bangun. Nampak pun mcm dia letih sgt, Atia ckp malam tadi dia tidur lambat. Tah ape lah yg dia buat. Hm then Ali buka mata, i was like sooo happy :')

Then ayah dia masuk bilik, whoahh first time meet my future father in law  hahaha. Kiteorg salam tangan dia, handsome mcm Ali. Haha, now i know where he gets his good looks from :D Ayah ali ada buat susu, dia suruh Atia suapkan Ali, boleh pula time tu sis Diana usik-2 aku suruh suap Ali. Duhh malunyaa, Atia dah hulur-2 gelas tu suruh aku suap. Haha Ali tk pakai tube, atia ckp sebab dia asyik tarik-2 tube tu. Rimas agaknya.

Ayah dia letak kerusi dlm bilik tu, suruh kiteorg duduk. Tapi dua-2 segan, so kiteorg diri jelaa smbil tengok Ali menyusu. Ceh mcm baby pula dah xD Atia ckp Ali just pandai buat muka, Atia suruh dia senyum dia pun senyum. Atia suruh dia buat muncung, dia pun buat je. Comel sgt :* And korg takperlu rasa pelik knp aku post mcm ni, dia sakit. And bukan senang nk buat semua bende k. Alhamdulillah Ali ada byk kemajuan :') Hopefully tak amek masa lameee utk dia sembuh.

Hee then aku pula suapkan dia, saje nk try. Hm takboleh lupa saat saat tu biy :'\ Aku ada bagi hadiah and card utk Ali. Atia ckp mcm mane Ali nk buka hadiah ni, haha takpelah. Atia tolong la bukakan, and maybe dia bacakan card tu sekali. OMG, malunyaa. Dah lah dalam card tu aku tulis ayat-2 jiwang sikit. Haha abaikan jelaa Rara :)

Aku dgn sis Diana dah plan, maybe kiteorg akan lawat Ali setiap bulan :) K minta tolong byk-2 korg tolong doakan Ali supaya dia cepat sembuh. Thanks :') #Ali, i'll never leave when you need me most. Loveya 

No comments:

Post a Comment